Iklan Hebat

Kelopak Bunga

Bling-Bling

Iklan 3

Welcome Ke Blog JJM

Apa yang penting ANDA semua suka dengan blog JJM. Silalah bagi sokongan yang padu dan jadilah followers JJM jika ada masa silalah bagi komen agar dapat JJM membuat blog yang terbaik untuk ANDA semua. Jangan lupa singgah lagi ke blog ini ya...Terima kasih. Terbaik dari JJM

Jumaat, 4 November 2011

Cermin

Prop Prep JJM:

Bangun pagi tadi terus JJM terfikir tentang "cermin" terlintas je kat kpla. Tak tahu why? korg pasti tak nah terpikir psl cermin kan?..JJM pun sama awat tiba2 je JJM terpikir psl cermin lak. Cermin menjadi selaku hakim yg amat tegas kepda kita. Why JJM kata lagu tu bcoz setiap kali JJM nak g kemana2 tau apa saja JJM akan mtk kebenran dari "cermin" dulu. Klu dia kata ok baru JJM leh g klu selagi dia kata tak leh jgn hrp leh p. Betui tak???...betapa besonyer kuasa "cermin"





 Sedikit info psl cermin:

Cermin adalah permukaan memantul yang cukup licin untuk membentuk imej. Cermin dikenali ramai sebagai sejenis benda yang boleh memantulkan cahaya ataupun bayang-bayang.


 
Cermin di laman.
Cermin awal terdiri daripada kepingan atau helaian logam digilap, biasanya logam perak atau tembaga apabila imej yang dipantuklan kembali adalah untuk dilihat (seperti perapian diri) tetapi juga dari logam lain apabila hanya penumpuan cahaya terbias yang diperlukan.
Kebanyakan cermin moden terdiri daripada lapisan nipis aluminium disalut pada kepingan kaca. Ia adalah sepuh belakang, di mana permukaan memantul dilihat melalui kepingan kaca; ini menjadikan cermin tahan, tetapi mengurangkan kualiti cermin kerana tambahan biasan permukaan depan kaca. Cermin seperti ini membalikkan sekitar 80% daripada cahaya tuju. "Bahagian belakang" cermin sering dicat hitam sepenuhnya untuk melindung logam dari hakisan.

Tiada ulasan:

Like JJM