Iklan Hebat

Kelopak Bunga

Bling-Bling

Iklan 3

Welcome Ke Blog JJM

Apa yang penting ANDA semua suka dengan blog JJM. Silalah bagi sokongan yang padu dan jadilah followers JJM jika ada masa silalah bagi komen agar dapat JJM membuat blog yang terbaik untuk ANDA semua. Jangan lupa singgah lagi ke blog ini ya...Terima kasih. Terbaik dari JJM

Rabu, 2 November 2011

Setiap 5 Minit Blog Akan Tutup

JJM

Betui ke ni...jom kita baca sampai hbs kenapa jadi lagu tu..

Dalam Setiap 5 Minit,

Satu Blog Akan Tutup Kedai!


 

Mungkin tajuk post ini sedikit terpesong kerana tiada statistik atau sumber yang jelas berkaitan tajuk ‘seram’ ini. Tapi jika anda seorang blogger anda akan faham kerana mengendalikan blog tidak semudah memasang dan mengaktifkan blog pada hari pertama anda mula ber’blogging’.
Cuba lawat (blog-hoping) ke mana-mana blog, kebanyakan blog tidak dikemaskini atau hanya menunggu hari untuk tutup kedai atau menunggu ‘domain expired’. Blog seperti ini bolehlah diketegorikan sebagai ‘Suicidal Blogs’

Kenapa jadi macam tu?

Sebab yang paling biasa ialah, penulis blog tidak konsisten, sukar membuat keputusan, copywriting skills kurang dan pentingkan diri sendiri. Yang paling penting bagi mereka adalah jadi popular, dapat duit dengan blog dan buat duit dengan blog. Dan, apabila kerja mereka buat tidak mendatangkan hasil, tidak ‘perform’ seperti yang dirancang, blog akan diabaikan hingga ke tahap mereka muak dan tutup kedai.
Sad but True ‘Bak kata Metallica’. Tapi siapakah yang harus dipersalahkan? Pengendali blog?
Tidak 100%. Tiada orang akan menyangka akan terlibat dalam dunia blog, kerana semua ini hanyalah trend. Saya sendiri pun terlibat secara tidak langsung, bila saja nak mencuba sekarang dah jadi obsesi. Hari demi hari mencurahkan masa tenaga dan wang ringgit tapi tidak mendatangkan hasil. ‘Habuq pun tadaq’, kata orang utara.
Saya sangat seronok menulis entri ini kerana telah berpeluang membaca ‘rahsia’ untuk terus berblogging tanpa jemu. Untuk itu saya ingin berkongsi cara bagaimana penulis blog boleh mendapat hasil daripada kerja keras mereka menulis blog.
Talking Down A Sucidal Blogger ialah ebook berbahasa English yang ditulis oleh Pawan Agrawal dari Maxblogpress. Dalam ebook ini, pelbagai cara untuk mendapatkan pembaca setia dibongkar dan telah diamalkan oleh blogger-blogger hebat seperti Darren Rowse dan John Chow.

Saya boleh ceritakan cara-cara itu disini sebab caranya tidaklah sesukar manapun. Tetapi, adalah lebih baik korang tengok dan download sendiri untuk mendapatkan impak maksimum dan biar ebook itu bercakap dengan cara sendiri. Lagipun tak perlu bayar apa-apa. Percuma! Tapi cam biasa la kena subscribe dulu, lepas download boleh unsubscribe balik. Muat-turun dari link ini.
Bila anda membaca ebook tersebut ada keterangan bergambar untuk memudahkan anda memahami isi kandungan dan ada ‘testimoni’ dari problogger dan JohnChow. Saya pun baru membaca ebok ini dan masih dalam peringkat aplikasi, mana tau boleh pakai punya!
Jom sama-sama mencuba, tak perlu bayar pun, Free sahaja. Klik Download untuk muat-turun segera. Kalau korang ada cara yang lebih baik, share la dekat sini, kan Sharing itu Caring

Tiada ulasan:

Like JJM